ΙΣΤΟΡΙΑ

1887

Ιδρύεται η ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΚΑΡΑΚΩΣΤΑΣ – ΓΙΑΝΝΑΚΟΣ με αντικείμενο τις εισαγωγές και εξαγωγές εδωδίμων και αποικιακών, που αναπτύσσει τις εργασίες της στην Αθήνα και τον Πειραιά.

  • 1900
  • 1904 – 1929

    Η εταιρεία επεκτείνει τις δραστηριότητές της και με σύμβολο τη θεά Αθηνά, αρχίζει να εμπορεύεται το πολυτιμότερο αγαθό της Ελληνικής γης: το ελαιόλαδο. Τα χρόνια που ακολουθούν, εξειδικεύεται σταδιακά στην εμπορία του δημιουργώντας τα επώνυμα προϊόντα ΜΙΝΕΡΒΑ και ΡΕΓΓΙΝΑ.

  • 1930
  • 1930

    Η ΜΙΝΕΡΒΑ πρωτοπορεί, τυποποιώντας πρώτη αυτή το ελαιόλαδο σε γυάλινο μπουκάλι. Το κομψό, γυάλινο μπουκάλι του ελαιολάδου ΜΙΝΕΡΒΑ, μετατρέπεται σιγά σιγά σε εγγύηση ποιότητας των παντοπωλείων της εποχής. Παράλληλα γίνεται και η πρώτη διαφημιστική καταχώρηση του ελαιολάδου ΜΙΝΕΡΒΑ.

  • 1933

    
Η εταιρεία υιοθετεί για πρώτη φορά στη μέχρι τώρα διαδρομή της τον διακριτικό τίτλο «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΛΑΙΩΝ ΜΙΝΕΡΒΑ».

  • 1937

    Ο Δήμος Καράκωστας αποχωρεί από την εταιρεία, η οποία περνά εξ ολοκλήρου στα χέρια του Ευάγγελου Γιαννάκου και μετονομάζεται σε «ΜΙΝΕΡΒΑ Ε. ΓΙΑΝΝΑΚΟΣ & ΥΙΟΙ Ο.Ε.».

  • 1950
  • 1951

    Ο Άγγελος Σαχπάλογλου, ιδιοκτήτης της ανταγωνιστικής εταιρείας ΤΥΠΕΛ, ερωτεύεται και παντρεύεται την κόρη του Ευάγγελου Γιαννάκου. Καρπός της ένωσης των δύο εταιρειών, μια νέα επιχείρηση, η «ΜΙΝΕΡΒΑ Ελαιουργική Εταιρεία Π. ΓΙΑΝΝΑΚΟΣ & Α. ΣΑΧΠΑΛΟΓΛΟΥ Ο.Ε».

  • 1957

    Έπειτα από μια εξαετία επέκτασης των εξαγωγικών δραστηριοτήτων της σε Κεντρική και Λατινική Αμερική, Αυστραλία, τις αφρικανικές χώρες, και όλες σχεδόν τις χώρες της Ευρώπης, η ΜΙΝΕΡΒΑ ιδρύει το ιδιόκτητο εργοστάσιο επεξεργασίας και τυποποίησης ελαιολάδου στο Μοσχάτο, κάνοντάς το πυρήνα της παραγωγικής της δραστηριότητας- σηματοδοτώντας παράλληλα την επέκταση του δικτύου και των δραστηριοτήτων της ΜΙΝΕΡΒΑ στην αγορά.

  • 1960
  • 
Δεκαετία 1960

    Η εταιρεία εδραιώνεται στην ελληνική αγορά με το ελαιόλαδο ΜΙΝΕΡΒΑ και επεκτείνει την εξαγωγική της δραστηριότητα σε όλο τον κόσμο, ιδίως σε γεωγραφικές περιοχές όπου υπάρχει απόδημος ελληνισμός. Παράλληλα πρωτοπορεί, εγκαινιάζοντας πρώτη εμπορικές σχέσεις με τις πρώην ανατολικές χώρες.

  • 1970
  • 1971

    
Η εταιρεία περνά στα χέρια του Άγγελου Σαχπάλογλου, και μετατρέπεται στην «ΑΓΓΕΛΟΣ ΣΑΧΠΑΛΟΓΛΟΥ ΚΑΙ ΣΥΝΤΡΟΦΙΑ ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ».

  • 1972

    Η ΜΙΝΕΡΒΑ κάνει ένα σημαντικό βήμα στη μέχρι τώρα πορεία της: με την παραγωγή του μαγειρικού λίπους «Βιταμινούχο Μαγειρικό Λίπος ΜΙΝΕΡΒΑ» κάνει δυναμική είσοδο στην αγορά, στον τομέα παραγωγής μαγειρικών λιπών.

  • 1973

    Η ΜΙΝΕΡΒΑ επεκτείνει την παραγωγική της δραστηριότητα στον τομέα παραγωγής καταναλωτικών σπορέλαιων, συστήνοντας στο αγοραστικό κοινό το αραβοσιτέλαιο ΜΙΝΕΡΒΑ.

  • 1977

    Η στρατηγική συνεργασία και συμπόρευση της ΜΙΝΕΡΒΑ με τον διεθνή όμιλο ελληνικών συμφερόντων Paterson Zochonis, εγκαινιάζει μια νέα σελίδα στην ιστορία της εταιρείας, δίνοντας ώθηση στο όραμά της για προϊόντα με ποιότητα, που τιμούν και σέβονται τον καταναλωτή.

  • 1978

    Η εταιρεία μετονομάζεται σε «ΜΙΝΕΡΒΑ Ανώνυμος Εταιρεία Ελαιουργικών Επιχειρήσεων»  αυξάνοντας παράλληλα το μετοχικό της κεφάλαιο, γεγονός που αποτελεί και την αφετηρία σημαντικών παραγωγικών επενδύσεων και καινοτόμων αναδιαρθρώσεων.

  • 1979

    Μια νέα δυναμική προσδίδεται στη ΜΙΝΕΡΒΑ με τη γέννηση της μαργαρίνης ΦΑΣΤ, ανοίγοντας παράλληλα μπροστά της καινούργιες αγορές.

  • 1980
  • 1982

    Η ΜΙΝΕΡΒΑ πρωτοπορεί, δημιουργώντας ένα νέο επώνυμο ελαιόλαδο στην κατηγορία των έξτρα παρθένων: το ΧΩΡΙΟ, με την εξαιρετική του ποιότητα και την αγνότητα της σύστασής του εγκαινιάζει μια νέα εποχή, κάνοντας συνείδηση στο ελληνικό κοινό ότι η ανεξέλεγκτη διακίνηση του χύμα ελαιολάδου όταν δεν στηρίζεται στις αξίες της ποιότητας που απαιτεί η παράδοση, υποβιβάζει τις απαιτήσεις του καταναλωτικού κοινού.

  • 1983

    Προσπαθώντας να εκμεταλλευτεί το συγκριτικό πλεονέκτημα που της προσδίδει η παραγωγή του αραβοσιτέλαιου ΜΙΝΕΡΒΑ, η εταιρεία εισέρχεται στην παραγωγή μαργαρίνης εγκαινιάζοντας τη ΧΡΥΣΗ ΜΙΝΕΡΒΑ SOFT από καλαμποκέλαιο.

  • 1988

    Η ΜΙΝΕΡΒΑ ενδυναμώνει την παρουσία της στη διεθνή αγορά, καθώς αναλαμβάνει να εισάγει και να διανέμει στην ελληνική αγορά το ρύζι ΡΙΖΙΑΝΝΑ, προϊόν συνεργασίας με μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες στην Ευρώπη, την παραγωγό βέλγικη εταιρεία BOOST, καθώς επίσης και τα σαπούνια IMPERIAL LEATHER, προϊόν του ομίλου Paterson & Zochonis.

  • 1990
  • 1992

    Η εταιρεία βραβεύεται με τα χρυσά βραβεία National Food Service Certification του διεθνούς οργανισμού Chefs In America Awards Foundation για τα ελαιόλαδα ΜΙΝΕΡΒΑ και ΧΩΡΙΟ, λαμβάνοντας έτσι διεθνή αναγνώριση για την υψηλή ποιότητα των προϊόντων που προσφέρει στο καταναλωτικό κοινό. Η ίδια βράβευση επαναλαμβάνεται και τον επόμενο χρόνο.

  • 1993

    Λαμβάνεται η απόφαση για την κατασκευή του νέου εργοστασίου. Ο πολυεθνικός όμιλος ΡΖ έχοντας αποφασίσει να δραστηριοποιηθεί εντονότερα στην ελληνική αγορά επενδύει 35 εκ. ευρώ και δημιουργεί ένα εργοστάσιο με τεχνολογία αιχμής, ένα από τα καλύτερα της Ευρώπης.

  • 1994

    Με γοργούς ρυθμούς, η εταιρεία ξεκινά τις εργασίες ανέγερσης του νέου εργοστασίου στα μέσα περίπου του χρόνου. Δύο σχεδόν χρόνια αργότερα, το Δεκέμβριο του 1996, ολοκληρώνεται μέρος από την τυποποίηση και συγκεκριμένα το κομμάτι παραγωγής μαργαρινών.

  • 1997

    Το ΧΩΡΙΟ πάλι πρωτοπορεί και γίνεται ΧΩΡΙΟ ΠΟΙΚΙΛΙΑ ΚΟΡΩΝΕΪΚΗ, το μοναδικό από μία μόνο ποικιλία ελιάς και μίας από τις εκλεκτότερες στον κόσμο. Η αλλαγή αυτή δίνει μια νέα δυναμική στο ΧΩΡΙΟ.

  • 1998

    Μετρώντας ήδη κάποια χρόνια στην αγορά της μαργαρίνης, η εταιρεία καινοτομεί παράγοντας ένα πρωτοποριακό προϊόν, το ΦΑΣΤ με γιαούρτι.

  • 1999

    Ολοκληρώνεται το όραμα για τον τεχνολογικό εκσυγχρονισμό και την μετεγκατάσταση της παραγωγικής μονάδας της εταιρείας από το Μοσχάτο στο Σχηματάρι της Βοιωτίας. Το Σεπτέμβριο του 1999 ένα όνειρο ετών γίνεται πραγματικότητα: Το νέο εργοστάσιο της ΜΙΝΕΡΒΑ βρίσκεται πια σε πλήρη λειτουργία, έτοιμο να υλοποιήσει τα οράματα της νέας γενιάς της εταιρείας.

  • 1999

    Την ίδια χρονιά, το ελαιόλαδο ΜΙΝΕΡΒΑ καινοτομεί ξανά εισάγοντας στην αγορά δύο νέα ελαιόλαδα, τα ΜΙΝΕΡΒΑ ΟΡΕΙΝΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ και ΜΙΝΕΡΒΑ ΕΛΑΙΩΝΑΣ, δύο νέες διαφορετικές γεύσεις υψηλής ποιότητας ενώ παράλληλα παράγεται και η ΜΙΝΕΡΒΙΝΗ με βούτυρο γάλακτος.

  • 2000
  • 2001

    Η δραστηριοποίηση της ΜΙΝΕΡΒΑ στο χώρο της μαργαρίνης ενισχύεται με τη γέννηση του ΦΑΣΤ με μέλι, που χαρίζει στη μαργαρίνη τη βελούδινη γεύση του ελληνικού μελιού.

  • 2002 – 2004

    Η εταιρεία επεκτείνει ακόμη περισσότερο τις εισαγωγές και τη διάθεση των συμπληρωματικών καταναλωτικών ειδών της Paterson & Zochonis Ltd που περιλαμβάνουν επώνυμα προϊόντα των σειρών Morning Fresh και Imperial Leather. Παράλληλα, ανανεώνει και εκσυγχρονίζει τις συσκευασίες των παραδοσιακών της προϊόντων ελαιόλαδου, μαργαρινών και μαγειρικών λιπών στο πλαίσιο του εορτασμού των 100 χρόνων από την ίδρυσή της εγκαινιάζοντας έτσι μια νέα πολιτική προώθησης, διαφήμισης και προβολής των προϊόντων της.

  • 2004

    Το Φεβρουάριο του 2004, προκειμένου να ανταποκριθεί στις διατροφικές απαιτήσεις των καταναλωτών για τρόφιμα που βοηθούν στην καλή υγεία, η ΜΙΝΕΡΒΑ προβαίνει σε μια σημαντική συνεργασία με τη Φινλανδική εταιρία Raisio, παράγοντας στο εργοστάσιό της στο Σχηματάρι τη σειρά προϊόντων επάλειψης ΜΙΝΕΡΒΑ BENECOL για αποτελεσματική μείωση της χοληστερίνης.

  • 2007

    Το άρωμα και οι αξίες του ΧΩΡΙΟ κάνουν εντονότερη την παρουσία τους στην καθημερινότητά μας, με το λανσάρισμα των μαργαρινών ΧΩΡΙΟ με εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο και γνήσιο ελληνικό στραγγιστό γιαούρτι και των τυποποιημένων ελιών και παστών ελιάς.

  • 2008 – 2009

    Υπηρετώντας με πάθος το όραμά του για προϊόντα βγαλμένα απευθείας από την ελληνική γη, το ΧΩΡΙΟ γίνεται ακόμα μεγαλύτερο με προϊόντα βιολογικής καλλιέργειας με βάση την ελιά αλλά και με το βούτυρο.

  • 2008 – 2009

    Η ΜΙΝΕΡΒΑ διευρύνοντας τις δραστηριότητές της στην αγορά των τροφίμων, επεκτείνεται μέσα στην αγορά του βουτύρου. Στο πλαίσιο αυτό, στις 11 Οκτωβρίου 2008 προχωρά στην εξαγορά του σήματος ΣΑΒΟΪ, βούτυρο που δραστηριοποιείται στην κατηγορία των γαλακτοκομικών και βουτύρου από το 1949.

  • 2008 – 2009

    Το μεγαλύτερο έργο που συντελείται στο εργοστάσιο της ΜΙΝΕΡΒΑ στο Σχηματάρι Βοιωτίας είναι η κατασκευή νέας μονάδας παραγωγής βουτύρου, ύψους 2 εκ. ευρώ. Πρόκειται για ένα έργο που προσθέτει στην εταιρεία μια καινούρια προϊόντική κατηγορία, αυξάνοντας το εύρος της παραγωγικής της δραστηριότητας.

  • 2008 – 2009

    Μια νέα κατηγορία, αυτή του φρέσκου ελληνικού βουτύρου από αγνό γάλα, με πλούσια γεύση και έντονο άρωμα έρχεται να προστεθεί στην ήδη γνωστή και αγαπημένη οικογένεια προϊόντων ΧΩΡΙΟ. Τον Απρίλιο του 2009, η ΜΙΝΕΡΒΑ επεκτείνει τις δραστηριότητες της στην αγορά στην κατηγορία του βουτύρου με το brand BURRINO.

  • 2008 – 2009

    Το 2008, η ΜΙΝΕΡΒΑ προχωρά επίσης στην εξαγορά παραγωγικής μονάδας τυροκομίας από την εταιρεία ΦΑΓΕ. Η μονάδα βρίσκεται στα Ιωάννινα και δραστηριοποιείται στην παραγωγή τυροκομικών προϊόντων και συγκεκριμένα φέτας. Το συνολικό επενδυτικό πρόγραμμα της ΜΙΝΕΡΒΑ για εξαγορά, επέκταση και εκσυγχρονισμό του εργοστασίου ανέρχεται περίπου σε 10 εκατομμύρια ευρώ.

  • 2008 – 2009

    Η νέα σειρά τυροκομικών προϊόντων ΧΩΡΙΟ, Φέτα Π.Ο.Π. και Γραβιέρα, αποτελεί την είσοδο της εταιρείας στην κατηγορία των ελληνικών παραδοσιακών τυριών. Η επέκταση της ΜΙΝΕΡΒΑ στα τυροκομικά προϊόντα αποτελεί στρατηγική επιλογή της εταιρείας, καθώς με την εξαγορά αυτή η ΜΙΝΕΡΒΑ επεκτείνεται σε ένα κλάδο της αγοράς τροφίμων, διευρύνοντας έτσι την γκάμα των εξαγωγικών προϊόντων και της συνδυασμένης προώθησής τους.

  • 2008 – 2009

    Το λανσάρισμα προϊόντων βιολογικής γεωργίας με βάση την ελιά, συνεισέφερε αποφασιστικά στη δυναμική είσοδο της μάρκας στη βιολογική αγορά: ΧΩΡΙΟ βιολογικό εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο, ΧΩΡΙΟ βιολογικές ελιές και πάστα ελιάς Καλαμών και ΧΩΡΙΟ Soft με εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο βιολογικής γεωργίας, το οποίο είναι και το μοναδικό στην ελληνική αγορά. Η γκάμα των βιολογικών προϊόντων επεκτείνεται το 2009, φιλοξενώντας πλέον και τυροκομικά προϊόντα και πιο συγκεκριμένα Βιολογική Φέτα και Βιολογικό Κατσικίσιο τυρί, από 100% ελληνικό βιολογικό γάλα.

  • 2010
  • 2010

    Το XΩΡΙΟ, πάντα κοντά στις αξίες της ελληνικής παραδοσιακής διατροφής, εμπλουτίζει τη γκάμα των προϊόντων του, με το λανσάρισμα της Γραβιέρας σε φέτες.

  • 2011

    Ένα νέο μέλος προστίθεται στην οικογένεια των Εξαιρετικά Παρθένων Ελαιολάδων ΧΩΡΙΟ. Το νέο ΧΩΡΙΟ Ελαιόλαδο Αειφόρο δίνει σάρκα και οστά στη δέσμευση της ΜΙΝΕΡΒΑ για σεβασμό και προστασία της φύσης. Φτιαγμένο σύμφωνα με τις Ορθές Γεωργικές Πρακτικές, δίνει έμφαση στους τέσσερις κύριους περιβαλλοντικούς άξονες που σχετίζονται με την Αειφορία της ελαιοπαραγωγής και τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις της ελαιοκαλλιέργειας, προφυλάσσοντας την ελιά και τα δώρα της, ώστε να συνεχίσουν να τα απολαμβάνουν, εκτός από εμάς, και τα παιδιά μας.

  • 2011

    Το ΧΩΡΙΟ ελαφρύ έρχεται να προστεθεί στην οικογένεια των τυροκομικών προϊόντων.

    Η γκάμα του βουτύρου XΩΡΙΟ επίσης εμπλουτίζεται με το ελαφρύ & αλατισμένο βούτυρο καθώς και με το πρόβειο βούτυρο για τους λάτρεις των εκλεκτών γεύσεων και μερίδες βουτύρου σε κασετίνα.

    Το άμεσο μέλλον θα φέρει ακόμα περισσότερες εξελίξεις για τη γκάμα των προϊόντων της μάρκας ΧΩΡΙΟ, που μας φέρνει κοντά στις αξίες του ελληνικού χωριού και της ελληνικής παραδοσιακής διατροφής. Έως τότε, συνεχίζουμε να απολαμβάνουμε τη σοφία του ελληνικού Χωριού, καθημερινά στο τραπέζι μας.

  • 2011

    Λανσάρεται στη αγορά το BENECOL Λευκό, η ελληνική πρόταση για τη μείωση της χοληστερίνης. Ένα πρωτοποριακό και καινοτόμο τυροκομικό προϊόν, που είναι ιδιαίτερα γευστικό και ανταποκρίνεται στις διατροφικές συνήθειες του Έλληνα καταναλωτή. Από 100% ελληνικό αιγοπρόβειο γάλα, παράγεται στο εργοστάσιο της ΜΙΝΕΡΒΑ στα Ιωάννινα.

  • 2012

    Εμπλουτίζεται η γκάμα των μαργαρινών, με το λανσάρισμα του ΦΑΣΤ Light με 50% λιγότερα λιπαρά σε σχέση με τις συμβατικές μαργαρίνες (80%), και των βουτύρων με το ΧΩΡΙΟ αγελαδινό λιωμένο βούτυρο σε βάζο 500γρ.

  • 2012

    Ανταποκρινόμενο στο κάλεσμα της εποχής για επιστροφή σε κλασικές αξίες που μας χαρίζουν την ασφάλεια που έχουμε ανάγκη, το ΧΩΡΙΟ δημιουργεί τα ΧΩΡΙΟ Ελαιόλαδο Κλασικό και ΧΩΡΙΟ Μαργαρίνη Κλασικό.

  • 2014

    Η Μινέρβα προχωρά στην εξαγορά των υποδομών και του σήματος του ΤΟΠ, φροντίζοντας να διατηρηθούν αναλλοίωτες οι αξίες του, εργαζόμενη με μεράκι στην επιλογή εξαιρετικών πρώτων υλών, συνδυάζοντας με επιτυχία την παράδοση με τις σύγχρονες τεχνικές.

2017